top of page
טיפים אחרונים
ארכיון

מטבח 5 כוכבים * * * *

עיצוב מטבח הוא תחום ענק ומרתק ותכנון נכון של המטבח יכול ליצור עבורכם מקום שכיף לבשל בו, מקום נוח, יעיל ופונקציונלי. מקום שלא משמש רק מקום להכנת אוכל בלבד, אלא מקום להתכנסויות מיוחדות של כל המשפחה יחדיו. לקראת עיצוב המטבח מחדש, נתמקד במספר שאלות בסיסיות שעלינו לשאול את עצמנו –

  • מהו הסגנון שבו אני מעוניין?

חשוב להגדיר מהו הסגנון המועדף עליכם. פשוט ונקי? אקלקטי? כפרי? הייטק?בחירת סגנון מראש תוביל לקונספט עשיר ומדויק. כל בחירה של אלמנט כלשהו לאחר הגדרת הסגנון הכללי, ישלים בהרמוניה את השפה העיצובית הנבחרת.בשלב הזה, עליכם לדעת פרטים נוספים: האם בנוסף תרצו אי? ואם כן, היכן למקמו? האם סגנון המטבח פתוח או סגור? האם מכשירי החשמל הקיימים יוחלפו בחדשים?

  • תכנון המטבח: לאחר תחקיר משותף ומפרה בין מעצב הפנים וביניכם, הגיע הזמן לבצע תכנית מפורטת. התכנית תשורטט ב"מבט על" - ותפרט את העמדת הריהוט בחלל המטבח, התכנון יכלול תכנית נגרות ותכנית תאורה, תכנון פנימי של ארונות ומגירות המטבח (למה מיועד? אורך ורוחב), מדפים גלויים ונסתרים, ובכלל – חלוקת המטבח לאזורים.

  • מאלו חומרים יבנה המטבח? בחירת החומרים מהם ייבנה המטבח משליכה על טיבו, איכותו ומחירו. הארונות, הדלתות, המגירות והמדפים יכולים להיבנות מעץ מלא, סנדויץ', ועוד מגוון אפשרויות, כמו מגוון הציפויים אשר יקבעו את אופיו העיצובי של המטבח. חשוב לבנות את גוף המטבח מחומר העמיד ברטיבות לאורך שנים.

  • מהו הצבע שישלוט בחלל המטבח? בחירת צבע בחלל המטבח הוא אלמנט מכריע בגיבוש אוירה בחלל. דוגמא ברורה היא בחירת צבע כהה למטבח קטן. התוצאה המידית תראה שהחדר קטן עוד יותר, והאווירה בו חנוקה.מומלץ לבחור בגוון בהיר ניטרלי בתוספת צבעוניות. (מידוף מעניין, כסאות צבעוניים , חיפוי חדשני ועוד). המחשבה העיקרית למיקום ותכנון נכון של המטבח הינו במחשבה על האזור החשוב ביותר, הנקרא 'השילוש הקדוש' – כיור, כיריים ומקרר.אלו יוצרים שטח משולש במטבח. חלוקה נכונה בין שלושת האזורים הללו היא הכרחית, מאחר ובהם מתבצעים כל עבודות ההכנה, הבישול והניקיון במטבח. ככול שהמרחק ביניהם קטן כך העבודה תהיה יעילה יותר.

  • איזו תאורה נבחר? ראשית, מומלץ למקד את התאורה מעל אזורי העבודה.גופי תאורה שקועים בתקרה יקנו לחלל אור מבלי ליצור עומס על התקרה. מומלץ להאיר את המטבח בתאורת אור לבן המאירה את החלל בצבעים טבעיים ולא נשתמש בנורות פלורסנט שמעוותות את הגוון הטבעי של צבעי האובייקטים באזור. תשובה מדויקת ככל האפשר, לחמשת הנושאים שהצגתי, תביא לעיצוב מטבח נכון, פונקציונלי ומדויק לצורכיכם. שיהיה בהצלחה! אהבתם?? זקוקים לייעוץ?? כתבו לי tali.1.alon@gmail.com נייד: 0538278929

bottom of page