top of page
טיפים אחרונים
ארכיון

טיח??? כן ביג דיל!!!


אחד מהתהליכים המתבצעים בשלבי הבנייה האחרונים הוא ביצוע טיח ושליכט, שנותנים לקיר גימור סופי וחיזוק אחרון לאחר סיום בניית השלד של המבנה כולו

הטיח מתחלק לשני סוגים עיקריים:

טיח פנים – מהווה את המעטפת הפנימית של הבניין, משמש כתשתית לצבע ומקנה לקירות הפנים מראה חלק ורציף. יש להבטיח שאין בליטות או שקעים שעלולים לגרום לסדרים.

טיח פנים חייב להיות בעל שתי שכבות לפחות:

1. שכבת יישור, בעובי של כ10 מ"מ היא השכבה החזקה יותר והרכבה הוא חול גס וצמנט סיד.

2. שכבת גמר (שליכט), מיושמת יום למחרת ועובייה הוא כ-2 מ"מ. הטיח בשכבה השנייה עדין יותר והוא מורכב מחול ים דק וסיד. בשלב הסופי מתבצעת בדיקה על ידי סרגל ארוך על מנת לוודא שהטיח מישורי לחלוטין ולבסוף משפשפים ומשייפים את הטיח כדי לקבל טיח חלק.

טיח חוץ – מכסה את הקירות החיצוניים של המבנה. מטרתו להגן על המבנה מפני פגעי מזג האוויר וניתן להקנות לו תכונות של בידוד תרמי, ובידוד אקוסטי. יש לוודא לפני הטיוח שהמשטח ישר ללא בליטות או שקעים. טיח החוץ מורכב משלוש שכבות:

1. שכבת הרבצה - זהו טיח צמנט בעובי של 3-5 מ"מ, ומטרתו איטום הקיר ומתן רקע טוב להדבקת שכבת היישור.

2. שכבת היישור - נעשית יום למחרת ותפקידה ליישר את המשטח. השכבה המיישרת הינה בעובי 12-16 מ"מ. המשך התהליך מתבצע בדומה לשכבת ההרבצה.

3.שכבת הגמר - היא זו שקובעת את מראה הטיח. השכבה האחרונה הינה שכבת גמר בעובי 1-2 מ"מ, שהנחתה מתבצעת לפחות 48 שעות לאחר הנחת השכבה המיישרת

חשיבות הרכב הטיח

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך עבודת טיח ושליכט הוא הבחירה בסוג הטיח הנכון. הבחירה נעשית באופן אינדיבידואלי, תוך הצלבה של נתונים רבים, כולל סוג המבנים ודקויות הסביבה. ההחלטה מתקבלת על בסיס חוות דעתו של מהנדס בניין, של האדריכל האחראי ואף של המפקח האחראי על ההתנהלות התקינה של הבנייה, ולכן יכול להיות מודע להשלכות נוספות אותן צריך לקחת בחשבון.

כמו כן, חשוב מאוד להבדיל בין הטיח שבו משתמשים בקירות החיצוניים לבין הסוג בו משתמשים בקירות הפנימיים. הבחירה בטיח הנכון תעזור למנוע תופעות של סדקים ושל התפוררות, ותייצר עמידות בפני תנאי מזג אוויר שונים, ושרידות לאורך זמן

דרישות

1. העובי הדרוש לטיוח מושלם – הטיח צריך להיות לא פחות מ 5 מ"מ ולא יותר מ8 מ"מ.

2. כיסוי השטח בשתי שכבות.

3. תחילת העבודה – לפחות שבועיים מסיום יציקת הבטון בשלד המבנה.

4. הרכב הטיח משתנה מפעם לפעם. חשוב לוודא שאחוז החומרים הסינטטיים בהרכב, לא עולה על חמישה אחוז מכלל התוכן.

על מנת לבחור את התמהיל המתאים ביותר לבניין ולמטרות שלכם – יש להיוועץ באנשי מקצוע המומחים בתחום, ובמידת הצורך – להביא קבלן נוסף .המתמחה בעבודות מסוג זה

על פי המלצת מומחים, כדאי להיעזר ברשת חיזוק ברוחב 15 ס"מ לפחות. הרשת צריכה להיות מותקנת באמצעות כיסוי ובאמצעות עוגנים, שעשויים מחומרים המתאימים להרכב הטיח. פרט זה חשוב במיוחד ומשמש למניעת סדקים בעתיד. פרט נוסף שיועיל לתהליך – סרגלים המאפשרים יישור והשוואת פני השטח בין קטעי קיר שדורשים שכבת טיח לבין אלו שלא (למשל, קירות שיכוסו מאוחר יותר בקרמיקה וכו' .

חלק מן המידע נלקח מאתר משפצים, ואתר ויקיפדיה

bottom of page